דירה מקבלן או מיד שניה? יתרונות וחסרונות

    חיש נופי ישראל No Comments on דירה מקבלן או מיד שניה? יתרונות וחסרונות
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רכישת דירת מגורים היא עסקה של פעם בחיים עבור מרבית האנשים, בפרט כאשר מדובר בדירת מגורים, רצוי לשקול היטב את כל צדדי העסקה, כל הפרטים הנלווים והתוצאות – טרם תחתמו, מכיוון שההשלכות הנובעות מכל פרט עשויות להיות משמעותיות מאוד בהמשך הדרך.

    אחת ההתלבטויות המהותיות ביותר בעת הרכישה: האם יש יתרון לקנות דירה מקבלן, או שמא אדרבה, דירה מיד שנייה עדיפה? בטור זה ננסה לענות על השאלה.

    ראשית חשוב להבהיר, התשובה אינה חד משמעית, והיא תלויה בגורמים רבים משתנים, עליכם לסקור את היתרונות והחסרונות בכל אחת מסוגי העסקאות, ולבחור את העסקה שלכם בהתאם.

     

    נפתח ביתרונות הרכישה מקבלן:

     

    1. ניתן לעצב, לבנות ולהתאים את הדירה בדיוק לפי רצונותיכם ודרישותיכם, אכן, ישנם אילוצים שונים בסיסיים, אך בכל השאר – הדירה נתונה בידיכם כחומר ביד היוצר.

    2. דירה חדשה היא בעלת ערך גבוה יותר, בנוסף, לאור מצב שוק הנדל"ן במדינת ישראל, סביר להניח שהמחיר יגדל משמעותית בעוד שנים אחדות, כך שגם מבחינה כלכלית – מדובר בעסק מצוין.

    3. תקנות הבניה כיום מחייבות סטנדרטים מחמירים של בטיחות, מה שלא בהכרח קיים בדירות ישנות.

    4. יש לכם למי לפנות במקרה של תקלות במערכות הדירה, שלא כמו במקרה של דירה יד שנייה – אז נותר לכם להלין רק על עצמכם, שלא בחנתם הכול טרם הרכישה.

     

    החסרונות:

     

    1. הקניה מתבצעת על הנייר, במקרה היותר גרוע של קבלן לא אמין, אינכם יכולים לדעת כמה זמן תימשך הבניה ומה יעלה בגורלה, במקרה הפחות נורא, אתם עשויים להיות מופתעים לרעה, יתכן ולא הבנתם נכונה את השרטוטים, וסוף סוף, טוב מראה עיניים, ואת זה הקבלן עדיין לא יכול לספק במרבית המקרים.

    2. במקרה שמדובר בשכונה חדשה לחלוטין, אתם עשויים להיתקל במקום ללא תשתיות מפותחות, כבישים שאינם סלולים עדיין, בתי כנסת, מקוואות ומוסדות לימוד בתחילת דרכם, או במרחק רב מביתכם.

    3. העיצוב הראשוני הפנימי עשוי להוסיף סכום נכבד לעלויות הבניה, עם זאת, קבלנים רבים מציעים גם את זאת כחלק מעסקת הרכישה.

     

    מאידך, בקניית דירה יד שנייה, היתרונות העיקריים הם:

     

    1. אתם יודעים מראש מה קניתם, ואין מדובר בחתול בשק. ראיתם את הדירה, התבשמתם מניחוחה, ואף את חסרונותיה תוכלו לנצל כדי להתמקח על המחיר.

    2. הסביבה לרוב כבר מפותחת לחלוטין, האזור מאוכלס, התשתיות מושלמות וכל שנותר הוא להשתלב במקום.

    3. הכניסה לדירה מידית, בתאריך שסיכמתם עם המוכר, אין חשש לעיכובים או סחבת.

     

    והחסרונות:

     

    1. במקרים רבים מדובר בדירה ישנה, מכיוון שאין אחריות מהמוכר למערכות הדירה, אתם עשויים להיתקל בהוצאות לא צפויות, בהחלפת ריהוט שהרקיב, צנרת שהתקלקלה או כל פריט אחר שכבר עבר זמנו.

    2. כמעט ולא אפשרי למצוא דירה שעוצבה בדיוק 'לפי הראש שלכם', במרבית המקרים הייתם מעדיפים לשנות מיקום של חדר, להזיז איזה קיר ועוד, מה שעשוי לעלות דמים מרובים, ולא תמיד אפשרי כלל.

    3. ערכה של הדירה כבר לא צפוי לטפס בהרבה, מכיוון שהאזור כבר השלים את התפתחותו, והוא 'מיצה' מן הסתם את פערי המחיר שבין דירה באזור חדש לדירה באזור מבוסס ומרכזי.

     

    האזינו לאברהם פרסטר מראיין את מנכ"ל חיש נופי ישראל, חנוך קס בנושא:

     

    המידע כשרות לציבור באדיבות חברת 'חי"ש נופי ישראל'

    פעמוני הגבעה קונוורט - 2.cdr



    0 תגובות